دلایل پر شدن چاه فاضلاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



تخلیه چاه فاضلاب و لوله بازکنی چیست


پر شدن چاه فاضلاب و گرفتگی لوله فاضلاب جزء مسائلی است که ممکن است در هر زمان و هر ساختمانی اتفاق بیفتد. پر شدن چاه ، بسته به عوامل مختلف ،در زمانهای مختلفی اتفاق می افتد.مثلا در چاه هایی که در قسمت های کوهستانی شهر باشند (سنگی باشند)دارای کشش آب کمتری هستند و همین امر باعث پر شدن پیاپی چاه در چند سال می شود ولی چاه هایی که دارای کشش بالایی هستند و از جنس شنی ، شاید پس از 20 یا 25 سال پر شوند.

ولی معمولا چاه ها از جنس خاک معمولی هستند.در هر صورت برای اینکه چاه ساختمان کشش بیشتری داشته و آب بیشتری را در خاک نفوذ دهد باید پس از تخلیه کردن چاه ، شروع به لایروبی چاه فاضلاب کنیم تا لایه های دیواره های چاه کنده شده و آب راحت تر به زمین نفوذ کند گاهی اوقات وجود انواع مختلفی از مواد نظیر مو، مواد پلاستیکی، چربی های فراوان و غیره، باعث ایجاد لایه ای مقاوم به آب می شود که این بستر ضد آب سرتاسر پیکره ی کانال فاضلاب را می پوشاند و نتیجه ی آن جلوگیری از نفوذ آب در چاه می باشد.


دلایل پر شدن چاه

بیشتر مواقع راه آب ظرفشویی یا دستشویی به مرور گرفته می شود و آب به خوبی حرکت نمی کند ,این اشکال معمولا در منازل قدیمی ساز بیشتر به چشم می خورد هر از گاهی باید با سیفون تلمبه زدن یا ازمواد باز کننده لوله مثل چانته یا اسید استفاده کنید تا راه آب باز شود .

اما اشکال اینجاست که استفاده از این مواد به خودی خود باعث دردسر می شود . چون اسید و چانته باعث از بین رفتن لوله ها می شود ساده ترین و مطمئن ترین و بی خطرترین راه استفاده از لوله باز کن ها مثل دستگاه فنر زنی صنعتی هست لوله کش ها از این وسیله پیشرفته برای باز کردن لوله استفاده می کنند که هیچ صدمه ای به لوله وارد نمی آید.

 

 

  • اسید لوله بازکنی می تواند لوله های فاضلاب را دچار خوردگی کرده و به مرور زمان نشت آب از لوله ها اتفاق بیفتد
  • اسید لوله بازکنی ، سنگ های لوله های چدنی را جدا کرده و یک جا جمع می کند و خود دلیل گرفتگی خواهد بود.
  • اسید لوله بازکنی موجب سوختگی اسیدی شده و روزانه حداقل 150 نفر به خاطر این مشکل به سایت ما مراجعه می کنند.
  • در صورت نشتی آب از لوله های فاضلاب ، به دلیل استفاده از اسید لوله بازکنی ، در خدمت شما خواهیم بود.

 


راهنمای استفاده از محلول‌های لوله بازکن


هنگام استفاده از محلول‌های شیمیایی لوله بازکن به این نکات توجه کنید.

محلول مایع را داخل مجرای فاضلاب ریخته، براساس دستورالعمل مندرج روی بسته‌بندی، پس از گذشت مدت زمان قید شده، آب را باز کنید. باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله‌های فلزی یا حتی پلاستیکی و سبب پوسیدگی می‌شود.

اگر محلول لوله بازکن به شکل جامد است،‌ آن را در مدخل دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره‌ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل و وارد مجرای فاضلاب شود.

پس از ریختن محلول های لوله بازکن قوی مراقب باشید بخار متصاعد شده از این مواد به مجرای تنفسی و مخاط چشم شما نفوذ نکند چون بسیار آسیب زننده است. هنگام مصرف این مواد با استفاده از ماسک ضخیم و چند لایه، دهان و بینی‌تان را بپوشانید و در صورت پاشیدن این مواد به داخل چشمتان بسرعت و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از داخل به خارج، چشمتان را با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

محلول‌ های لوله باز کن چند نوع دارد؛ یک نوع برای رفع گرفتگی ناشی از چربی‌ها و ذرات غذاست و نوع دیگر برای رفع تجمع مو بخصوص در مجرای فاضلاب حمام به کار می‌رود. در نتیجه به نوع محلول لوله بازکن توجه کنید.

چون محلول لوله بازکن یا محلول های چاه‌ بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می‌تواند خطر ساز شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

بهترین راه پیشگیری از گرفتگی مجرای فاضلاب آشپزخانه، قرار دادن توری روی سوراخ چاه ظرفشویی و خالی کردن تفاله چای و باقیمانده مواد غذایی در سبدهای کوچک مشبک است و مهم‌ترین توصیه این که باقیمانده چربی یا روغن غذا را داخل مجرای فاضلاب ظرفشویی یا چاه کف آشپزخانه نریزید چون اگر با آب سرد در تماس باشد، چربی سفت می‌شود و به دیواره لوله‌ها می‌چسبد و خود عامل گرفتگی می‌شود.

بر این اساس، مواد چرب را داخل روزنامه ریخته، در سطل زباله بیندازید و پس از اتمام شست‌ و شوی ظروف، مقداری آب داغ یا آب جوش داخل مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی و چاهک کف آشپزخانه بریزید.

البته بهترین کار این است که کار را به متخصص این کار یعنی شرکت لوله بازکنی بسپارید تا دچار خسارت نشوید .




:: موضوعات مرتبط: لوله بازکنی , ,
:: برچسب‌ها: محلول لوله بازکن , تخلیه چاه فاضلاب , لوله بازکنی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 25 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');